Založ si blog

Ako mi zavaril oponent diplomovky

„Nikdy som si nemyslela, že mi oponent diplomovky dá zámerne Fx !skuska

Vysokú školu som začala navštevovať pred siedmimi rokmi. Bol to môj vysnívaný odbor. Celý môj život som bola presvedčená, že som predurčená  na štúdium, ľahko sa mi učilo a mala som vždy dobré známky. Počas štúdia sa mi darilo a nemala som najmenší problém ani so skúškami, a už vôbec nie s pedagógmi. Celé moje štúdium bolo poznamenané úspechmi, prospechovým štipendiom a polročnou stážou v zahraničí.

Posledný rok školy ma začal učiť asistent, ktorý si očividne myslel, že zjedol všetku múdrosť sveta. Najlepších študentov vyhadzoval zo skúšok a nechával ich robiť skúšky aj na tretíkrát. Najhorší študenti museli vďaka nemu opakovať ročník a o štátniciach mohli iba snívať. Keďže som patrila medzi výborných študentov a tvrdo na sebe pracovala, nebála som sa ani diplomovej práce a následne ani štátnych skúšok. V tom čase som ešte bola naivná a mladá, popritom všetkom som sa bezhlavo zamilovala do profesora, ktorý učil na našej katedre, no náš odbor priamo neučil. Na vysokej škole sa to však neutajilo a tak sa o tom postupne dozvedel takmer každý. Našťastie som bola v končiacom ročníku, tesne pred štátnicami a tak väčšina študentov a profesorov dávala nášmu vzťahu zelenú napriek väčšiemu vekovému rozdielu. Nič mi nechýbalo v tom čase k šťastiu. Napriek problémom ktoré neskôr nastali, ho považujem za najkrajšie obdobie môjho života.

  Jedného dňa mi náš asistent katedry a zároveň oponent mojej diplomovej práce nečakane obrátil život naruby. Nemohla som uveriť vlastným očiam! V posudku mojej diplomovej  práce bolo veľkými čiernymi písmenami napísané Fx! Takúto známku som absolútne nečakala ani si ju nezaslúžila. Nechápala som prečo mi chcel ublížiť. Hodnotenie som podľa neho dostala za nedostatočné spracovanie témy a neuvedenie kľúčových zdrojov. Moja diplomovka a následná kariéra bola vďaka závistlivému asistentovi ohrozená. Bola som veľmi nešťastná. Nevedela som hlavne v čom spočíva kľúčový problém. Chcela som sa totiž prihlásiť na doktorandské štúdium. Vďaka tejto známke som však na ďalšie štúdium mohla zabudnúť.

Nemala som pochýb, že moja diplomovka je výborná, lebo od mojej konzultantky som dostala v posudku výbornú známku. Preto som začala o svoje práva na vysokej škole bojovať. Celá táto komplikovaná situácia sa vyhrotila, keď sa ním zaučila zaoberať predsedkyňa nášho inštitútu. Tá mi však našťastie zachránila život aj moju diplomovku. Vyhlásila moju záverečnú prácu za výbornú a ja som vďaka nej nabrala odvahu  čeliť životným situáciám, ktoré vyzerajú zamotané. Oponent sa mi snažil ublížiť, lebo som v diplomovke rozoberala kontroverznú tému zoznamovacích inzerátov heterosexuálnych i homosexuálnych partnerov.  On sám bohužiaľ nebol vysporiadaný so svojou orientáciou, za ktorú sa hanbil. Mnohí študenti sa mu poza chrbát posmievali. Veľkú mieru podľa mňa zohral aj môj vzťah s profesorom. Až neskôr som sa dozvedela, že kedysi bol oponent mojej práce študentom profesora, s ktorým som mala vzťah. Títo dvaja medzi sebou nevyriešené spory, ktoré sa začali vďaka nášmu vzťahu kryštalizovať.

  Nezazlievam to katovi mojej práce, dnes som vďaka nemu silnejšia, mám odvahu bojovať za svoje práva. Nezľakla som sa jeho nevyriešených komplexov a názorov v tejto oblasti. Pochopila som, že existujú ľudia, ktorí sa snažia za každú cenu ubližovať, nech je pravda a úmysel študenta akýkoľvek dobrý. Moja konzultantka a predsedkyňa inštitútu univerzity mi týmto spôsobom zachránila česť a ja som jej doživotne vďačná za skvelú podporu. Ďalším malým víťazstvom bolo následné vyhodenie asistenta, ktorý bol mojím oponentom. Predsedkyňa inštitútu zvážila všetky závažné chyby, ktorých sa počas svojho pôsobenia na inštitúte dopustil a následné uznala za vhodné ho prepustiť. S mojím profesorom tvoríme dodnes šťastný pár a dnes sa tomuto príbehu už iba pousmejeme.

 

S láskou  Ema

 

 

 

 

Duše zo secondhandu II.

14.08.2016

Táto doba nás núti, aby sme boli perfektné manželky, milenky, perfektné matky, úžasné dcéry, čo pomáhajú svojim rodičom a súrodencom, nápomocné kamarátky a ešte lepšie kolegyne, ale to nestačí, pretože občas musíme vedieť pomôcť aj sebe, nielen druhým. Táto doba nás núti aby sme boli perfekcionisti. Ale ako sa má človek vzchopiť, keď mu realita rozbíja to, v [...]

Láska a iné závislosti

20.01.2016

Láska a iné závislosti Skutočný príbeh o tom, že alkoholizmus neničí iba závislého, ale predovšetkým ľudí čo sa mu snažia pomôcť a nachádzajú sa v tesnej blízkosti. Čoraz viac sme obklopení ľuďmi, o ktorých netušíme, že majú problém. Smejú sa tak isto ako my, dýchajú rovnaký vzduch a venujú sa rovnakým činnostiam ako bežní ľudia. Je takmer nemožné [...]

Instantná láska

20.07.2014

Ak ste single a hľadáte lásku, porozhliadnite sa po online zoznamovacích portáloch. Možno sa vám nepodarí hneď nájsť si životného partnera, no zaručene sa nebudete nudiť. Internetové zoznamky sú v dnešnej dobe najpraktickejšou a najrýchlejšou cestou, ako sa dvaja ľudia môžu zoznámiť. Zlatých rybiek sa tam občas pohybuje toľko, že nemusíte byť ani zdatným [...]

Alexander Lukašenko

Rusi takmer nepostupujú, na fronte je pat, je čas na mierové rokovania, vyhlásil Lukašenko

25.04.2024 12:10

Paradoxom Moskvy je, že na mierovú konferenciu odmieta prísť, rokovanie bez jej účasti však označuje za nezmyselné.

Spain Election

Čisté ruky zašpinili dobré meno španielskeho premiéra. Zavinila to jeho žena. Odstúpi z čela vlády?

25.04.2024 12:00

Má pre mňa cenu zostať na čele vlády napriek tomu, že ma krajná pravica a pravica obhadzujú bahnom? Španielsky líder na svoju otázku čoskoro odpovie.

Michal Šimečka, Ide o pravdu

Šimečka v Ide o pravdu: Eurovoľby budú dôležitý signál dovnútra i navonok. Chceme zapustiť korene aj v samospráve

25.04.2024 12:00

Aj v prípade eurovolieb platí, že "nemôžu mať všetko", nebolo by dobré, aby koalícia mala najsilnejší hlas aj v europarlamente, hovorí Michal Šimečka.

Polícia / Policajná páska / Policajné auto /

Hádka dvoch mužov v obci Dlhá nad Váhom sa skončila vraždou

25.04.2024 11:28

Motív a všetky okolnosti prípadu sú predmetom ďalšieho vyšetrovania.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 11
Celková čítanosť: 54516x
Priemerná čítanosť článkov: 4956x

Autor blogu

Kategórie